آرشیو تیر ماه 1400

???? موزيك دلشاد خريد اينترنتي ساز و انواع لوازم جانبي و ابزار آلات موسيقي. داراي متنوع ترين قيمت ساز در بين فروشگاه هاي اينترنتي. اولين فروشگاه موسيقي در تهران

گيتار ماندولين

خريد و قيمت گيتار ماندولين

گيتار يكي از سازهاي پرطرفدار است كه امروزه هنرجويان و نوازندگان مختلفي از آن استفاده مي‌كنند. گيتارها برحسب شكل، اندازه و نوع صدا به انواع مختلفي تقسيم‌بندي مي‌شوند. يكي از مدل‌هاي زيبا و سبك؛ گيتار ماندولين است. گيتار ماندولين جزء مدل‌هاي كوچك محسوب مي‌شود. ازاين‌رو استفاده از اين گيتار براي هنرجويان و افراد مبتدي انتخاب بسيار مناسبي است. ممكن است اين سؤال براي شما پيش آيد كه ميزان قيمت اين گيتار چه اندازه است و از كجا بايد آن را خريداري كرد؟ در اين مطلب سعي شده راهنمايي كاملي درباره خريد و قيمت گيتار ماندولين انجام گيرد تا هنگام خريد دچار سردرگمي و مشكل نشويد.

مهم‌ترين نكات در هنگام خريد گيتار ماندولين

اصالت گيتار ماندولين به كشور ايتاليا برمي‌گردد و اين ساز از خانواده فلوت مي‌باشد. اين ساز داراي 4 جفت سيم و به عبارتي 8 عدد سيم مي‌باشد. برخي از گيتارهاي ماندولين نيز داراي 10 يا 12 سيم هستند. به‌طوركلي غالب گيتارهاي ماندولين با 8 عدد سيم شناخته‌شده‌اند. جنس اين سيم‌ها نيز از فلز مي‌باشد. در بازار ايران انواع مختلفي از گيتار ماندولين موجود است. به همين دليل قصد داريم مهم‌ترين نكات در هنگام خريد گيتار ماندولين را به شما يادآوري كنيم تا انتخاب مناسبي داشته باشيد.

توجه به نك گيتار

توجه به نك گيتار اولين نكته‌اي كه بايد در هنگام خريد آن را در نظر گرفت. نك گيتار بايد كاملاً صاف و مستقيم باشد تا هنگام نوازندگي سيم‌ها به هم برخورد نداشته باشند. برخورد سيم‌ها به هم در هنگام نواختن موجب ايجاد صدايي ناخوشايند خواهد شد؛ بنابراين بهتر است گيتارهايي كه داراي نك قوس‌دار هستند را خريداري نكنيد.

توجه به نوع چينش فرت­ها

سيم‌هاي گيتار با استفاده از فرت از هم جداسازي مي‌شوند. گيتار ماندولين داراي 20 تا 21 فرت مي‌باشد. فرت­هايي كه كاملاً موازي بوده و به‌صورت عمود بر گيتار چيده شده‌اند انتخاب خوبي هستند. توجه به نوع چينش فرت­ها باعث نواختن بهتر گيتار خواهد شد.

شكل دسته گيتار

شكل دسته گيتار نيز ازجمله مواردي است كه بايد در هنگام خريد حتماً به آن توجه داشته باشيد. شما بايد در هنگام نواختن احساس راحتي با گيتار داشته باشيد. گيتارهايي كه دسته آن‌ها خيلي گرد و يا برآمده است نواختن آن‌ها مشكل مي‌باشد. ازاين‌رو بهتر است از خريد اين نوع گيتارها خودداري نماييد.

نوع برند و ميزان قيمت گيتار

برندهاي مختلفي از گيتار ماندولين در بازار موجود است. بهتر است برندهاي محبوب و شناخته‌شده را خريداري كنيد. برندهاي پرفروش از درجه كيفي خوبي برخوردارند. درنتيجه طول عمر اين گيتارها بيشتر است. همچنين به ميزان قيمت گيتار نيز توجه داشته باشيد. از خريد گيتارهاي خيلي ارزان اجتناب كنيد. معمولاً گيتارهاي خيلي ارزان از كيفيت خوبي برخوردار نيستند؛ بنابراين نوع برند و ميزان قيمت گيتار نيز از نكاتي است كه بايد در هنگام خريد به آن توجه داشته باشيد.

انواع گيتار ماندولين

گيتار ماندولين در انواع و مدل‌هاي مختلفي عرضه مي‌شود. به‌طوركلي اين گيتار به دو دسته F Style و A Style تقسيم مي‌شود. نوع شكل گيتارهاي ماندولين نيز متفاوت است. اشكي، تخم‌مرغي و دايره‌اي برخي از مهم‌ترين اشكال اين نوع گيتار محسوب مي‌شوند. قسمت پشت گيتار نيز دايره و يا مسطح مي‌باشد. شكل كوك اين نوع گيتار نيز متفاوت است. اين گيتار را مي‌توان از بم به زير كوك كرد. از گيتار ماندولين براي سبك‌هاي موسيقي مختلفي استفاده مي‌شود. بهتر است نوع و شكل گيتار را با توجه به سبك نواختن خود انتخاب كرد. فولك آمريكايي و كلاسيك اروپايي برخي از سبك‌هايي است كه با اين ساز نواخته مي‌شود. مي‌توان انواع گيتار ماندولين را به روش‌هاي حضوري و اينترنتي از فروشگاه‌هاي سراسر كشور خريداري كرد.

انواع برندهاي گيتار ماندولين

برندها و شركت‌هاي مختلفي درزمينهٔ توليد گيتار ماندولين فعاليت دارند. برخي از انواع برندهاي گيتار ماندولين عبارت‌اند از:

گيتار ماندولين آيبانز

اين كمپاني ژاپني مي‌باشد و اولين گيتارهاي آن به اقتباس از گيتار اسپانيايي توليد مي‌شد. امروزه بيشتر مدل‌هاي اين برند مشابه مدل‌ها و تكنولوژي گيتار آمريكايي هستند.

گيتار ماندولين واشبرن

كمپاني واشبرن نيز بيش از 100 سال درزمينهٔ توليد انواع گيتار فعاليت دارد. گيتارهاي واشبرن ضمن دارا بودن كيفيت بالا از قيمت بسيار مناسبي برخوردارند.

گيتار ماندولين استگ

استگ نيز برندي بلژيكي و معتبر است كه انواع مدل‌هاي گيتار را روانه بازار مي‌كند. اين برند بيش از 40 سال سابقه درخشان توليدي دارد و محصولات خود را به بيشتر كشورهاي اروپايي صادر مي‌كند. براي خريد گيتار ماندولين بهتر است به فروشگاه‌ها و مراكز معتبر و مجاز مراجعه نماييد. اگر خريد را از مراكز غير معتبر انجام دهيد ممكن است برند تقلبي و بي‌كيفيت را به شما بفروشند. دلشاد موزيك يكي از مراكز معتبري است كه مي‌توانيد بهترين مدل‌هاي گيتار را با قيمت بسيار مناسبي از آن خريداري نماييد.