مترونوم چيست

???? موزيك دلشاد خريد اينترنتي ساز و انواع لوازم جانبي و ابزار آلات موسيقي. داراي متنوع ترين قيمت ساز در بين فروشگاه هاي اينترنتي. اولين فروشگاه موسيقي در تهران

مترونوم چيست

مترونوم چيست؟ تيونر چيست؟| كاربردهاي مترونوم و تيونر

اگر نوازندگي مي‌كنيد يا با آلات موسيقي به گونه‌اي سر و كار داريد ممكن است با اين كلمات مواجه شده باشيد كه مترونوم چيست؟ تيونر چيست؟



هر نوازنده‌اي چه تازه كار و چه كار بلد ممكن است يك يا چند بار با يكي از اين دو ابزار كار كرده باشد، براي اينكه با كاربردهاي تيونر و مترونوم آشنا شويد به شما پيشنهاد مي‌كنيم خواندن اين مقاله از وبلاگ دلشاد موزيك را از دست ندهيد.

Untitled 1 2

مترونوم چيست؟

مترونوم يكي از ابزارهاي جانبي موسيقي است كه براي تمرين نوازنده‌ها و موزيسين‌ها به كار مي‌رود. اين ابزار تمريني با ايجاد ضربات يكنواخت و پي در پي نوازندگان را در نگه داشتن ريتم يك قطعه از موسيقي ياري مي‌دهد.

اين وسيله با صداي تيك تيك به نوازنده كمك مي‌كند تا سرعت و پايه ضرب آهنگ را گم نكند.

كاربرد مترونوم چيست؟

مترونوم مانند ساعت براي موزيسين‌هاست كه با اجراي صداهاي متوالي و مساوي مانند متر عمل كرده و زمان كشش نت‌ها را مشخص مي‌كند و با متناسب كردن اين زمان‌ها باعث مي‌شود موسيقي با نظم كامل نواخته شود.

انواع مترونوم را نام ببريد؟

با پيشرفت تكنولوژي و ابزارهاي موسيقي انواع مترونوم نيز به بازار آمد در ادامه به انواع مختلف آن اشاره خواهيم كرد:

مترونوم مكانيكي:

اين مدل جز ساده‌ترين‌ها و همچنين جز مدل‌هاي سنتي و كلاسيك است كه ظاهر جذاب و و زيبايي دارد، اين مترونوم‌ها بسيار دقيق هستند و به وسيله نيروي مكانيكي به صورت پاندولي حركت مي‌كنند و بيشتر افراد به دليل حس نوستالژيكي كه اين مترونوم‌ها دارند عليرغم آمدن انواع مترونوم‌هاي جديد و ديجيتال به بازار از آن استفاده مي‌كنند.

 

مترونوم ديجيتالي:

اين مدل به دليل اينكه امروزه بسيار پركاربرد شده با ظاهر و كاركردي آسان مورد توجه بسياري از افراد در حوزه موسيقي قرار گرفته است، امروزه اين مترونوم‌ها معمول ترين نوع مترونوم هستند كه كه معمولا دو كاره بوده و يك تيونر دارند كه جهت كوك سازهاي مختلف از آن استفاده مي‌كنند.

در اين نوع مترونوم ها قابليت كم و زياد شدن صدا نيز وجود دارد قيمت پايين‌تر و حجم كم‌تر اين مدل باعث شده است كه رواج بيشتري داشته باشد.

مترونوم نرم افزاري:

مدل‌هاي نرم افزاري اين مترونوم كه قابل نصب در ويندوز و مك هستند باعث شده است كه نوازندگان بيشتر از اين وسيله در موسيقي استفاده كنند.

در سال‌هاي اخير نرم افزارهاي بسياري كه قابل نصب در گوشي هستند به بازار آمده‌اند كه به راحتي مي‌توانيد آن را بر روي گوشي خود نصب كنيد و در هر زمان و مكان به آن دسترسي داشته باشيد.

تيونر و مترونوم چيست؟

تيونر چيست؟

تيونر براي هر نوازنده‌اي حكم آچار فرانسه را دارد و به نوازنده در كوك كردن ساز كمك مي‌كند، استفاده از تيونر دقت بالايي را در كوك كردن سازتان به شما مي‌دهد.

عملكرد تيونر به چه صورت است؟

عملكرد اين وسيله به اين صورت است كه داخل آن ميكروفوني تعبيه شده است كه صداي ساز را دريافت مي‌كند و سپس بر اساس الگوي نتي كه قبلا به آن داده شده صداي ساز را با نت اصلي مقايسه كرده و روي نمايشگر نشان مي‌دهد.

روش كار كردن با دستگاه تيونر

اين دستگاه داراي يك صفحه نمايشگر ديجيتالي است كه بر روي آن عقربه و تعدادي علائم و درجه‌بندي وجود دارد، وقتي شما تصميم به كوك كردن سازتان داريد سيم مورد نظر را به صدا در مي‌آوريد و دستگاه نت آن صدا را بر روي صفحه به شما نمايش مي‌دهد در قسمت چپ و راست دستگاه دو عدد led قرار گرفته است در صورتيكه نت مورد نظر شما پايين‌تر باشد  led سمت چپ روشن مي‌شود و به اين معناست كه بايد كوك را بالاتر ببريد و اگر led سمت راست روشن شود بايد كوك را پايين‌تر بياوريد و اگر نت شما دقيقا تنظيم باشد led وسط كه به رنگ سبز است روشن مي‌شود.

 

تيونر مترونوم musedo mt30 3

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.